Oh ibu.....

Thursday, April 30, 2009


Menurut riwayat Abu Ya'la dan Thabrani : Seorang lelaki telah datang kepada Rasulullah saw seraya berkata, "aku ingin berjihad, namun aku tidak mampu." Rasulullah bertanya, "Apakah salah seorang orang tuamu masih hidup ?" Dia menjawab, " Ibuku masih hidup."
Lalu Rasulullah saw bersabda :
" Mohonlah kepada Allah untuk berbakti kepadanya. Jika engkau berbuat demikian maka sama dengan engkau berhaji, berumrah dan berjihad."

" Orang tua itu adalah kunci pintu syurga. Jika mahu aku hilangkan saja
atau aku menjaganya."


" Orang tua itu adalah kunci pintu syurga. Peliharalah itu jika kamu mahu
atau kamu tinggalkan saja."

1 comments:

akulah bintang May 15, 2009 at 2:42 PM  

Oh..Ibu..Kaulah ratu hatiku....
Sayang Makkkkk

slide aku

anak-anakku

adik

gambar lama


Created with Admarket's flickrSLiDR.
bb

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP